APRENDIZAGEM ESPORTIVA ESCOLAR: UM ESTUDO SOBRE O ESPORTE E A FORMAÇÃO DE CIDADÃOS SCHOOL SPORTS LEARNING: A STUDY ABOUT THE SPORT AND THE CITIZENS’ FORMATION
DOI:
https://doi.org/10.13037/rbcs.vol5n14.391Keywords:
educação física escolar, esporte, Educação.Abstract
Este estudo teve como objetivo fazer uma crítica à maneira como vem sendo realizado o ensino atual dos esportes no âmbito escolar, através da concepção crítico-emancipatória, concepção esta defendida por diversos autores, como Bracht, Saviani e Kunz. A metodologia utilizada foi a revisão de bibliografia. O resultado obtido, bem como a conclusão desta breve revisão, indica que ainda existe um caminho longo a ser percorrido, no sentido de haver mudança na utilização do esporte como ferramenta pedagógica, e não apenas como busca pela excelência esportiva, de performance ou, ainda, como manutenção de valores sócio- político-econômicos.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Issue
Section
ARTIGOS DE REVISÃO
License
Policy Proposal for Journals offering Free Delayed Access
Authors who publish in this magazine agree to the following terms:
- Authors maintain the copyright and grant the journal the right to the first publication, with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License after publication, allowing the sharing of the work with recognition of the authorship of the work and initial publication in this journal.
- Authors are authorized to assume additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the work published in this magazine (eg, publishing in institutional repository or as a book chapter), with the acknowledgment of the authorship and initial publication in this journal.
- Authors are allowed and encouraged to publish and distribute their work online (eg in institutional repositories or on their personal page) at any point before or during the editorial process, as this can generate productive changes, as well as increase impact and citation of the published work (See The Effect of Open Access).