PROTOCOLO DE AVALIAÇÃO E REABILITAÇÃO PARA CRIANÇAS COM FRATURA SUPRACONDILIANA DO ÚMERO PROTOCOL OF THE EVALUATION AND REABILITATION FOR SUPRACONDYLAR FRATURE OF THE HUMERUS IN CHILDREN
DOI:
https://doi.org/10.13037/rbcs.vol2n3.479Keywords:
Reabilitação, fratura, criançasAbstract
A presente pesquisa descreve sobre a aplicação de um protocolo de avaliação e tratamento para crianças com diagnóstico de fratura supracondiliana do úmero, desenvolvido por Grana, T. M.(18). Foram avaliadas e tratadas, no ambulatório de fisioterapia infantil do Hospital de Clínicas da Unicamp, 15 crianças com fratura supracondiliana do úmero, e serão expressas as particularidades que essa fratura pode acarretar na criança, bem como os resultados de tal pesquisa. Essa busca por métodos de avaliação e tratamento com resultados satisfatórios se deve à escassez de literatura específica sobre reabilitação do cotovelo da criança.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Issue
Section
ARTIGOS ORIGINAIS
License
Policy Proposal for Journals offering Free Delayed Access
Authors who publish in this magazine agree to the following terms:
- Authors maintain the copyright and grant the journal the right to the first publication, with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License after publication, allowing the sharing of the work with recognition of the authorship of the work and initial publication in this journal.
- Authors are authorized to assume additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the work published in this magazine (eg, publishing in institutional repository or as a book chapter), with the acknowledgment of the authorship and initial publication in this journal.
- Authors are allowed and encouraged to publish and distribute their work online (eg in institutional repositories or on their personal page) at any point before or during the editorial process, as this can generate productive changes, as well as increase impact and citation of the published work (See The Effect of Open Access).