Innovation and youth: a study on production and consumption of news and the incoming journalism

Authors

  • Beatriz Becker Universidade Federal do Rio de Janeiro (UFRJ)
  • Igor Waltz Universidade Federal do Rio de Janeiro ( UFRJ)
  • Heitor Leal Machado Universidade Federal do Rio de Janeiro ( UFRJ)
  • Rafael Pereira da Silva Universidade do Rio de Janeiro ( UFRJ)

DOI:

https://doi.org/10.13037/ci.vol19n40.5172

Keywords:

innovation, youth, news, audiovisual contents and formats, consumer

Abstract

Reflecting on incoming journalism implies thinking on innovations in news production and on ways which young people consume news. This paper highlights trends in audiovisual news contents and formats aimed at young people, through an analysis of the sites BuzzFeed Brasil, Vice Brasil, AJ + and NowThis News. This study also identifies the ways in which undergraduates of Rio de Janeiro relate to the news measured by online questionnaires applied in six groups of students on Facebook. Thus, the article points out trends and challenges of current journalistic practices.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Beatriz Becker, Universidade Federal do Rio de Janeiro (UFRJ)

Professora Associada do Programa de Pós-Graduação em Comunicação e Cultura e do Departamento de Expressões e Linguagens da Escola de Comunicação da Universidade Federal do Rio de Janeiro (PPGCOM/ECO-UFRJ). Bolsista de Produtividade em Pesquisa do CNPq. Líder do Grupo de Pesquisa Mídia, Jornalismo Audiovisual e Educação. Realizou o Pós- Doutorado na Pontifícia Universidade Católica de São Paulo e na Goldsmiths, University of London. É autora de Televisão e Telejornalismo: Transições; A linguagem do Telejornal; Pensando e Fazendo Jornalismo Audiovisual e coautora de Pantanal: A Reinvenção da Telenovela.

Igor Waltz, Universidade Federal do Rio de Janeiro ( UFRJ)

Jornalista, mestre e doutorando em Comunicação e Cultura pela PPGCOM/ECO/UFRJ. Bolsista PROEX/Capes.

Heitor Leal Machado, Universidade Federal do Rio de Janeiro ( UFRJ)

Mestre e Doutorando em Comunicação e Cultura pelo PPGCOM/ECO/UFRJ.

Rafael Pereira da Silva, Universidade do Rio de Janeiro ( UFRJ)

Jornalista, especialista em Comunicação Empresarial, e mestre em Comunicação e Sociedade peloPPGCOM/UFJF. Doutorando em Comunicação e Cultura pela PPGCOM/UFRJ. Bolsista Capes.

Published

2018-07-20