Between regression and apathy:

educational broadcasting in Temer and Bolsonaro governments

Authors

DOI:

https://doi.org/10.13037/ci.vol25.e20249494

Keywords:

Educational broadcasting, Government Temer, Government Bolsonaro

Abstract

Educational broadcasting is identified with the birth of broadcasting itself and its history is marked by the political use of stations. In Dilma Rousseff government (2011-2016), however, important milestones were established, such as the National Grant Plans and the definition of criteria that favored public entities regarding new stations. This article aims to analyze the initiatives of the Temer (2016-2018) and Bolsonaro (2019-2022) governments related to educational broadcasting. It is pointed out that these governments reduced the possibilities of new stations and did not resolve structuring issues for this segment.

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Author Biography

Octavio Penna Pieranti, PPGMiT/Unesp - Universidade Estadual Paulista "Júlio de Mesquita Filho

Professor do Mestrado Profissional em Mídia e Tecnologia da Universidade Estadual Paulista "Júlio de Mesquita Filho" (PPGMiT/Unesp). Doutor em Administração e mestre em Administração Pública pela Fundação Getúlio Vargas (FGV), com pós-doutorado em comunicação pela Universidade de Brasília (UnB) e pela Universidade Federal do Rio de Janeiro (UFRJ). É autor/organizador de de dez livros, sendo o mais recente deles “Entre plantações de morangos, florestas e oceanos: arquivos esquecidos da Rádio Nacional recontam a origem da Radiobrás” (FAC/UnB, 2022, disponível para download gratuito).

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Published

2024-10-14