Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
About
About the Journal
Editorial Team
Contact
Submissions
Privacy Statement
Current
Archives
Announcements
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 21 No. 47 (2020): Revista Comunicação & Inovação
Vol. 21 No. 47 (2020): Revista Comunicação & Inovação
Published:
2020-11-03
Dossiê Comunicação & Inovação em Tempos de Pandemia
Editorial
Kátia Lerner, Lucimara Fabiana Fornari, Rebeca Nunes Guedes de Oliveira
PDF (Português (Brasil))
Comunicação, circulação e velocidade: o tempo da informação na mídia e da ciência
Communication, circulation and speed Time of information in media and in science
Wedencley Alves, Carlos Pernisa Júnior
PDF (Português (Brasil))
Dráuzio Varella e Atila Iamarino: uma análise dos canais do YouTube dos influenciadores digitais como fontes de informação na pandemia da Covid-19
Dráuzio Varella and Atila Iamarino: an analysis of the YouTube channels of digital influencers as sources of information in the COVID-19 pandemic
Marcelo Robalinho, Sheila Borges, Adriano Pádua
PDF (Português (Brasil))
Covid-19 e desinformação: ações de fact checking e educação midiática
Covid-19 and misinformation: actions of fact-checking and media education
Marli dos Santos, Mônica Pegurer Caprino
PDF (Português (Brasil))
Fact-checking no combate às fake news sobre a COVID-19: um estudo exploratório das agências digitais de checagem de fatos contra a desinformação da pandemia
Fact-checking in the fight against fake news about COVID-19: an exploratory study of digital fact-checking agencies against pandemic disinformation
Juliana Fernandes Teixeira, Allysson Viana Martins
PDF (Português (Brasil))
O vírus do morcego: fake news e estereotipagem dos hábitos alimentares chineses no contexto da Covid-19
The bat virus: fake news and stereotyping of Chinese eating habits in the context of Covid-19
Português, Ana Carolina Pontalti Monari, Português
PDF (Português (Brasil))
A comunicação estratégica e histórica dos Sateré-Mawé/AM no enfrentamento à covid-19 na Amazônia Central
The Sateré-Mawé historic and strategic communication in coping the covid-19 on Central Amazon
Renan Albuquerque, Bader Sawaia, Flávia Roberta Busarello, Gláucia Taís Purin
PDF (Português (Brasil))
Redes de Aquilombamento Contra a COVID-19: uma análise das estratégias de coletivos populares na Grande Recife
Aquilombamento Nets against COVID-19: an analysis of the strategies of popular collectives in Greater Recife
Luiz Carlos Pinto da Costa
PDF (Português (Brasil))
Pandemic of the violence against women
Analysis of Semantic Networks of Twitter comments
Renata Barreto Malta, Aianne Amado, Pedro Meirelles
PDF (Português (Brasil))
Retratos da violência doméstica de gênero na pandemia da COVID-19
Representation of domestic gender violence in covid-19 pandemic
Mariana Sbeghen Menegatti; Lucimara Fabiana Fornari, Danyelle Leonette Araújo dos Santos, Rafaela Gessner Lourenço, Rosa Maria Godoy Serpa da Fonseca
PDF (Português (Brasil))
Afetividade e relacionamentos em tempos de isolamento social: intensificação do uso de mídias sociais para interação durante a pandemia de COVID-19
Emotions and relationships during social isolation: intensifying the use of social media for interaction during the COVID-19 pandemic
Alex Primo
PDF (Português (Brasil))
Diários da quarentena: a experiência do "podcast" em tempos de isolamento social
‘Quarantine diarie’s: the podcast experience in times of social isolation
Thais Rodrigues Oliveira
PDF (Português (Brasil))
Hipermodernidade e a desaceleração do ritmo de vida provocada pela pandemia de Covid-19
Hypermodernity and the slowdown in the pace of life caused by the Covid-19 pandemic
Patricio Dugnani
PDF (Português (Brasil))
O papel da TV digital no ensino remoto em tempos de pandemia
The role of digital TV in remote education in times of pandemic
Fernando Moreira de Souza, Sonia Aguiar
PDF (Português (Brasil))
A centralidade da mídia para a vivência da fé católica em tempo de pandemia: dispositivos que propiciam reconexões
The centrality of the media for the experience of the catholic faith in a time of pandemic: devices that provide reconnections
Cezar Macedo Barros, Maria do Socorro Furtado Veloso
PDF (Português (Brasil))
Publicidade e biopolítica do consumo na pandemia: análise da interface comunicação e saúde no contexto da Covid-19
Advertising and consumption biopolitics in the pandemic: analysis of the Communication and Health interface in the context of Covid-19
Tânia Marcia Cezar Hoff, Ana Catarina Holtz, Lucas Lopes Fraga
PDF (Português (Brasil))
ojs
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Language
English
Português (Brasil)
Make a Submission
Make a Submission
Keywords