PESQUISA INTERVENTIVA NOS MESTRADOS PROFISSIONAIS EM EDUCAÇÃO: FUNDAMENTOS E POSSIBILIDADE PRÁXICA

Authors

DOI:

https://doi.org/10.13037/rea-e.vol6n12.8069

Keywords:

Interventional research., Nature of the research., Dialectical approach.

Abstract

The text analyzes the foundations of interventional research in education from the epistemological nature of knowledge,
using the classification of sciences. It conceptualizes, differentiates and exemplifies the principle of intervention in
applied research and practical research, as well as analyzing this research in the light of the dialectical approach,
indicating the possible methodological steps for the realization of a practical interventional research.

 

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Author Biography

Antonio Pereira, Universidade do Estado da Bahia

Doutor em Educação, Universidade Federal da Bahia

Prof. e vice-coordenador do Programa de Pós-graduação em Educação de Jovens e Adultos - Mestrado Profissional (MPEJA), Universidade do Estado da Bahia (UNEB)

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Published

2022-05-04

Issue

Section

DOSSIÊ: MÉTODOS, METODOLOGIAS E PROCEDIMENTOS DE PESQUISA