Narrative Research: a methodological proposal based on experience

Authors

DOI:

https://doi.org/10.13037/rea-e.vol6n12.8129

Keywords:

Narrative Research, Methodology, Experience, Education, Educator Training

Abstract

 In this article, we present the methodological proposal of Narrative Research based on the area experience of seven researchers in the Education of Educators area of ​​a Postgraduate Program in Education. The article aims to present the methodology based on the key element of understanding the experience of interviewed participants in each of the works carried out. The methodological path starts from the conceptions of narrative research, as proposed by Clandinin and Connely (2015), embodied in the presentation of excerpts present in thesis and dissertations. As a result, we hope to evidence the constitution and training of narrative researchers involved with the cause of education.

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Author Biographies

Elaine Gomes Vilela, Universidade Metodista de São Paulo

Doutoranda do Programa de Pós Graduação em Educação (PPGE) e docente dos cursos de Pedagogia (EaD) e Jornalismo (Presencial) da Universidade Metodista de São Paulo – São Bernardo do Campo – São Paulo – Brasil.

Cristhiane Lopes Borrego, Methodist University of São Paulo

Doctoral Student in Education at the Postgraduate Program of the Methodist University of São Paulo, Master in Education by the same PPGE; specialist in Civil Law from the University Center of Faculdades Metropolitanas Unidas and graduated in Law from Faculdades Metropolitanas Unidas. Professor in the Law and Pedagogy-EAD courses at the Methodist University of São Paulo.

Adriana Barroso de Azevedo, Methodist University of São Paulo

Pós Doutora em Educação pela Universidade Federal do Rio Grande do Norte, doutora em Comunicação Social pela Universidade Metodista de São Paulo, mestre em Educação pela Universidade Federal de Mato Grosso e graduada em Pedagogia pela Universidade Federal de Mato Grosso. É Pró-Reitora de Pós- Graduação e Pesquisa e docente permanente do Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade Metodista de São Paulo. 

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Published

2022-05-04

Issue

Section

DOSSIÊ: MÉTODOS, METODOLOGIAS E PROCEDIMENTOS DE PESQUISA