EXPECTATIONS AND PERFORMANCE IN THE BRAZILIAN NORTHEAST CREDIT UNION

Autores

DOI:

https://doi.org/10.13037/gr.vol35n106.5126

Resumo

Credit cooperativism is characterized by providing access to financial services and intermediation of funds, taking risks and generating benefits. In more mature economies works as a booster of strategic economic sectors, including occupying spaces not filled by banking institutions, in response to the worldwide phenomenon of concentration in the industry. This study aims to evaluate the quality of services provided by a cooperative credit northeast from the expectations of its members. From multivariate techniques and univariate statistical analysis of data, the search resulted in the identification of negative gaps between expectation and performance on the dimensions of the quality of services provided by the cooperative from the proposed model SERVQUAL scale.

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Biografia do Autor

Marísio Eugênio de Almeida Filho, Universidade Potiguar - UnP, Natal - Rio Grande do Norte-RN.

Mestre em Administração de Empresas pela Universidade Potiguar - UnP - Natal - Rio Grande do Norte

Alípio Ramos VeigaNeto, Centro Universitário Unileao - Ceará - Núcleo de Pesquisa

Psicólogo com doutorado em Psocologia pela Pontifícia Universidade Católica de Campinas/ SP e  mestrado em Psicologia Educacional. Pós-graduação em Administração. Graduação Tecnológica na área de engenharia. Coordenador do Programa de Doutorado em Administração, Professor no Mestrado em Psicologia Organizacional e Coordenador Geral de Mestrados e Doutorados da UnP.

Walid Abbas El-Aouar, Universidade Potiguar - UnP / Stricto Sensu / PPGA Universidade Potiguar - Unidade Roberto Freire https://goo.gl/maps/CrVnAzFy2HVypST4A Av. Engenheiro Roberto Freire, 2184 - Capim Macio, Natal - RN, 59082-902 (84) 3216-8616

Graduado, Mestre e Doutor em Administração pela Universidade Federal do Rio Grande do Norte - UFRN. Professor titular e Coordenador do Mestrado Profissional em Administração da Universidade Potiguar (UnP).

Rafael Fernandes de Mesquita, Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Piauí - IFPI

Doutorando do Programa de Pós-Graduação em Administração da Universidade Potiguar - UnP. Professor e Coordenador de Pesquisa do Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Piauí - IFPI, Campus Piripiri.

Arthur William Pereira da Silva, Universidade Potiguar - UnP, Natal, Rio Grande do Norte, Brasil

Doutorando do Programa de Pós-Graduação em Administração da Universidade Potiguar - UnP. Professor de Administração do Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Ceará - IFCE. Doutorando em Administração pela Universidade Potiguar (UNP); Mestre em Administração pela Universidade Federal da Paraíba (UFPB); Mestre em Ambiente, Tecnologia e Sociedade pela Universidade Federal Rural do Semiárido (UFERSA); Especialista em Gestão Empresarial pela Universidade Potiguar (UNP); Graduado em Administração de Empresas pela Universidade Potiguar (UNP);

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Publicado

2019-10-08

Como Citar

Almeida Filho, M. E. de, VeigaNeto, A. R., El-Aouar, W. A., Mesquita, R. F. de, & Silva, A. W. P. da. (2019). EXPECTATIONS AND PERFORMANCE IN THE BRAZILIAN NORTHEAST CREDIT UNION. Gestão & Regionalidade, 35(106). https://doi.org/10.13037/gr.vol35n106.5126