EVALUATION OF THE EFFECT OF THE ENVIRONMENT ON INTENT ONLINE STORE APPROACH AND CONSUMER REJECTION: AN ANALYSIS BY MEANS STIMULUS-ORGANISM-RESPONSE PARADIGM
DOI:
https://doi.org/10.13037/gr.vol31n93.2913Abstract
The burnout syndrome presents symptoms such as physical and emotional exhaustion, problems in interpersonal relationships and feelings of low personal effectiveness and productivity. Aiming to minimize workplace stress and inhibit the development of this syndrome, the quality of working life (QWL) emerges. In this sense, this article was developed to identify the relationship between QWL and burnout syndrome. The sample refers to a survey of 575 individuals. Data were analyzed using descriptive statistics and correspondence analysis. The main results make evident that professionals are more prone to develop the syndrome when dissatisfied with the programs of QVT.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2015-09-24
How to Cite
Charão Brito, L., Hennig Silva, A., Souto Bolzan Medeiros, F., Obregon, S. L., & Dias Lopes, L. F. (2015). EVALUATION OF THE EFFECT OF THE ENVIRONMENT ON INTENT ONLINE STORE APPROACH AND CONSUMER REJECTION: AN ANALYSIS BY MEANS STIMULUS-ORGANISM-RESPONSE PARADIGM. Gestão & Regionalidade, 31(93). https://doi.org/10.13037/gr.vol31n93.2913
Issue
Section
Articles
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a https://creativecommons.org/
licenses/by-nc-nd/4.0/, permitindo o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista. - Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).