EVALUATION OF THE EFFECT OF THE ENVIRONMENT ON INTENT ONLINE STORE APPROACH AND CONSUMER REJECTION: AN ANALYSIS BY MEANS STIMULUS-ORGANISM-RESPONSE PARADIGM

Authors

  • Lucas Charão Brito Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)
  • Andressa Hennig Silva Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)
  • Flaviani Souto Bolzan Medeiros Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)
  • Sandra Leonara Obregon Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)
  • Luis Felipe Dias Lopes Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)

DOI:

https://doi.org/10.13037/gr.vol31n93.2913

Abstract

The burnout syndrome presents symptoms such as physical and emotional exhaustion, problems in interpersonal relationships and feelings of low personal effectiveness and productivity. Aiming to minimize workplace stress and inhibit the development of this syndrome, the quality of working life (QWL) emerges. In this sense, this article was developed to identify the relationship between QWL and burnout syndrome. The sample refers to a survey of 575 individuals. Data were analyzed using descriptive statistics and correspondence analysis. The main results make evident that professionals are more prone to develop the syndrome when dissatisfied with the programs of QVT.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Lucas Charão Brito, Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)

Doutorando no Programa de Pós-Graduação em Administração pela Universidade Federal de Santa Maria - UFSM; Mestre em Engenharia de Produção pela UFSM.

Andressa Hennig Silva, Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)

Doutoranda no Programa de Pós-Graduação em Administração pela Universidade Federal de Santa Maria - UFSM; Mestre em Administração pela UFSM.

Flaviani Souto Bolzan Medeiros, Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)

Mestre em Engenharia de Produção pela Universidade Federal de Santa Maria - UFSM; Especialista em Finanças pelo Centro Universitário Franciscano - UNIFRA.

Sandra Leonara Obregon, Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)

Graduada em Administração pelo Centro Universitário Franciscano - UNIFRA; Mestranda no Programa de Pós-graduação em Administração pela Universidade Federal de Santa Maria - UFSM.

Luis Felipe Dias Lopes, Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)

Doutor em Engenharia de Produção pela Universidade Federal de Santa Catarina - UFSC.

Published

2015-09-24

How to Cite

Charão Brito, L., Hennig Silva, A., Souto Bolzan Medeiros, F., Obregon, S. L., & Dias Lopes, L. F. (2015). EVALUATION OF THE EFFECT OF THE ENVIRONMENT ON INTENT ONLINE STORE APPROACH AND CONSUMER REJECTION: AN ANALYSIS BY MEANS STIMULUS-ORGANISM-RESPONSE PARADIGM. Gestão & Regionalidade, 31(93). https://doi.org/10.13037/gr.vol31n93.2913