CULTURAL DISTANCE AND JAPANESE EXPATRIATION IN LATIN AMERICA
DOI:
https://doi.org/10.13037/gr.vol34n101.3843Abstract
The assignment of expatriates to work in the foreign subsidiaries of multinational enterprises is influenced by intrinsic and extrinsic factors to organizations. The study aimed to analyze the relationship between cultural distance and expatriate strategy of Japanese multinational enterprises in Latin America. We conducted quantitative study using secondary data obtained in the analyzes of the database Japanese Overseas Investments by Country. The period of 2006 to 2012 was analyzed, configuring a longitudinal study. The data analysis was done using multiple regression. It was found that there is an inverse and significant relationship between expatriation and cultural distance and a direct and significant relationship between expatriation and subsidiary industry and also the size of the subsidiary. It concludes that multinational companies consider the cultural distance in the decision of expatriation assigning more expatriates to subsidiaries with smaller cultural distance between countries.
Keywords: Strategy of expatriation; cultural distance; foreign subsidiaries; Japan; Latin America.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a https://creativecommons.org/
licenses/by-nc-nd/4.0/, permitindo o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista. - Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).