VULNERABILITY AND INVISIBILITY: A STUDY WITH CONSUMERS WITH DOWN SYNDROME
DOI:
https://doi.org/10.13037/gr.vol34n100.4324Abstract
In response to demands for research focusing on the vulnerability of people with disabilities who are consumers, this research has set the objective of understanding how is the consumer with Down syndrome vulnerability revealed in their interactions with the market environment of Rio de Janeiro city. In the empirical part of the study, semi-structured in-depth interviews have been conducted with eighteen Down subjects and with their relatives, in a total of 44 informants. Data collection has been anchored in narratives of life stories, photographs description, and application of projective techniques. Treated by content analysis, the data generated four categories: the first is related to urban mobility, the second to the socio-technical environment of the market, the third to problems involving money and credit, and finally the fourth to the consumer with Down syndrome invisibility.
Keywords: Consumer vulnerability; exclusion; Down syndrome.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a https://creativecommons.org/
licenses/by-nc-nd/4.0/, permitindo o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista. - Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).