Explorando Consciência Pré-serviço de Professores Sobre Uso de Redes Sociais: Eles Estão Prontos para a Cidadania Digital?
DOI:
https://doi.org/10.13037/ria.vol8n1.1906Resumen
Undergraduate students have been widely-adopted Social Networking Sites (SNSs) such asFacebook. Some issues were discussed among users concerning the users’ netiquette. For users likepre-service teachers who may or may not use SNSs for their communication tools in near future, however,there is a need for teacher education institutes to prepare their digital citizenship. This study examinedthree hundred and seventy seven pre-service teachers of the awareness of SNSs communication behaviors.Quantitative data indicated that the number of network friends was the most significant factors effects toSNSs communication behaviors and awareness. Qualitative data from the open-ended question revealedthe need to revise the ED-TECH course for pre-service teachers to have more deep understanding ondigital citizenship.Descargas
Los datos de descargas todavía no están disponibles.
Descargas
Publicado
2012-12-05
Número
Sección
Artigos Originais
Licencia
Os autores que publicam trabalhos na RIA estão de acordo com os seguintes termos:
- Autores mantêm seus direitos autorais e concedem à RIA o direito à primeira publicação. Admite-se o compartilhamento do referido trabalho, desde que seja reconhecida sua autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores podem fechar contratos adicionais separadamente, para distribuição não exclusiva da versão do trabalho publicado na RIA, com reconhecimento de sua autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores podem publicar e distribuir seu trabalho online, antes ou durante o processo editorial.