Training teachers to manage problem-solving classes with computer support
DOI:
https://doi.org/10.13037/ria.vol5n1.377Palabras clave:
Technology in Classrooms, Teacher Training, Problem SolvingResumen
The limited use of technology in classrooms may be a consequence of a lack of technological means in schools, of teachers’ unawareness of available ICT teaching resources and the need of having to adapt them to their classroom situation; or of the insufficient theoretical and practical training that teachers have to allow them to successfully integrate technology learning environments into their teaching. In this paper we propose ways and describe examples of using GeogebraTUTOR, a tutorial system incorporating elements of dynamic geometry, for initial teacher training focusing on problem solving, mathematical reasoning, and communication processes. In addition, we discuss the necessary professional skills of teachers related to the processes of teaching and learning problem solving with computer support in the classroom.Descargas
Los datos de descargas todavía no están disponibles.
Descargas
Publicado
2010-03-30
Número
Sección
Artigos Originais
Licencia
Os autores que publicam trabalhos na RIA estão de acordo com os seguintes termos:
- Autores mantêm seus direitos autorais e concedem à RIA o direito à primeira publicação. Admite-se o compartilhamento do referido trabalho, desde que seja reconhecida sua autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores podem fechar contratos adicionais separadamente, para distribuição não exclusiva da versão do trabalho publicado na RIA, com reconhecimento de sua autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores podem publicar e distribuir seu trabalho online, antes ou durante o processo editorial.