Benchmarks for e-learning in Africa
DOI:
https://doi.org/10.13037/ria.vol5n1.366Palavras-chave:
Open and Distance Learning, Graduation Rates, Student MotivationResumo
This presentation begins by addressing the issue of effective open and distance learning (ODL) and then outlines the conditions for effectiveness and their impacts on student motivation and persistence. Despite the many studies showing that graduation rates for open and distance learning are between 20% and 45%, the strategies implemented by the University of Montreal team have resulted in over 90% graduation rates from demanding university programs. This presentation aims to provide a greater understanding of the strategies liable to foster successful open and distance learning in Africa.Downloads
Não há dados estatísticos.
Downloads
Publicado
2010-03-30
Edição
Seção
Artigos Originais
Licença
Os autores que publicam trabalhos na RIA estão de acordo com os seguintes termos:
- Autores mantêm seus direitos autorais e concedem à RIA o direito à primeira publicação. Admite-se o compartilhamento do referido trabalho, desde que seja reconhecida sua autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores podem fechar contratos adicionais separadamente, para distribuição não exclusiva da versão do trabalho publicado na RIA, com reconhecimento de sua autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores podem publicar e distribuir seu trabalho online, antes ou durante o processo editorial.