Student response systems: a cure for lecturalgia?
DOI:
https://doi.org/10.13037/ria.vol5n1.379Palavras-chave:
Interactive Teaching Techniques, Lecture, MotivationResumo
The most frequent cause of lecturalgia (painful lecture) is students’ inability to maintain attention (McLauglin and Mandin, 2001). In order to address this problem many universities have turned to the student response system (SRS) to facilitate student interaction. The most frequently reported benefits of a SRS are that students perceive lectures to be more interactive, engaging, and enjoyable. However, little research has been conducted with large sections of education students. The general motivation for this study was to determine whether the ailment of lecturalgia can be cured by using SRS to facilitate increased interaction and engagement in large lecture classes of pre-service teachers. The results support previous findings. In addition, for instructors who are already using interactive teaching techniques, this study suggests that the use of a SRS offers greater efficiency and accuracy.Downloads
Não há dados estatísticos.
Downloads
Publicado
2010-03-30
Edição
Seção
Artigos Originais
Licença
Os autores que publicam trabalhos na RIA estão de acordo com os seguintes termos:
- Autores mantêm seus direitos autorais e concedem à RIA o direito à primeira publicação. Admite-se o compartilhamento do referido trabalho, desde que seja reconhecida sua autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores podem fechar contratos adicionais separadamente, para distribuição não exclusiva da versão do trabalho publicado na RIA, com reconhecimento de sua autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores podem publicar e distribuir seu trabalho online, antes ou durante o processo editorial.