Technological Innovation and the Commonplaces of Curriculum
DOI:
https://doi.org/10.13037/ria.vol5n1.380Palavras-chave:
Schwab and Reid Theory Learning System, Technological InnovationResumo
This paper reports on a case study of technological innovation, analyzed through the theoretical lens of the Schwab/Reid “commonplaces of curriculum.” The Watershed was an interactive geographical learning system targeted at secondary school students in southwestern Ontario, Canada. My main focus in this paper is not on the technical aspects of this software system, but on the political and organizational issues it confronted during its introduction, which ultimately led to its failure and disintegration. Through an examination of the various contexts surrounding this innovation, and through interviews with the participants, the paper attempts to draw out some understanding of the forces affecting such endeavors, and to suggest some lessons that can be learned from the experience.Downloads
Não há dados estatísticos.
Downloads
Publicado
2010-03-30
Edição
Seção
Artigos Originais
Licença
Os autores que publicam trabalhos na RIA estão de acordo com os seguintes termos:
- Autores mantêm seus direitos autorais e concedem à RIA o direito à primeira publicação. Admite-se o compartilhamento do referido trabalho, desde que seja reconhecida sua autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores podem fechar contratos adicionais separadamente, para distribuição não exclusiva da versão do trabalho publicado na RIA, com reconhecimento de sua autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores podem publicar e distribuir seu trabalho online, antes ou durante o processo editorial.