The collaborative experiences and creativity: an analysis on the games created in the kodu br community
DOI:
https://doi.org/10.13037/ria.vol10n2.123Resumo
This paper describes collaborative experiences in class room through the use of educative software for the creation of
games, the Kodu Game Lab. These experiences were made in a vocational school of informatics in the state of Rio de Janeiro, Brazil with teenagers between 14 and 18 years old. This report approaches the introduction of the programming directed to objects, creation of learning objects based on the constructionist paradigm, with the purpose of developing creative learning strategies within these students. The data shows the need to stimulate the creation of more communities that aim the dissemination of collaborative learning for constructing of creative competencies in educational experiences.
Downloads
Downloads
Publicado
Edição
Seção
Licença
Os autores que publicam trabalhos na RIA estão de acordo com os seguintes termos:
- Autores mantêm seus direitos autorais e concedem à RIA o direito à primeira publicação. Admite-se o compartilhamento do referido trabalho, desde que seja reconhecida sua autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores podem fechar contratos adicionais separadamente, para distribuição não exclusiva da versão do trabalho publicado na RIA, com reconhecimento de sua autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores podem publicar e distribuir seu trabalho online, antes ou durante o processo editorial.