ALTERAÇÕES POSTURAIS EM ESCOLARES: UMA REVISÃO DA LITERATURA POSTURAL DEVIATIONS IN SCHOOLCHILDREN: A LITERATURE REVIEW
DOI:
https://doi.org/10.13037/rbcs.vol5n13.396Keywords:
desvios posturais, escolares, etiologia, epidemiologia, fisiopatologia.Abstract
Atualmente, tem se observado uma alta prevalência de alterações posturais entre crianças e adolescentes. Alguns desses problemas são próprios do desenvolvimento postural normal; entretanto, a maior parte deles está relacionada com o comportamento postural durante a fase escolar. É nesse período que crianças e adolescentes permanecem sentados por um longo tempo, utilizam as carteiras escolares de forma inadequada e transportam o material escolar, que, na maioria das vezes, apresenta excesso de carga; dessa forma, o presente estudo tem como objetivo revisar a produção bibliográfica referente às alterações posturais em escolares. Tal revisão propõe-se a abordar o tema sob três dimensões de análise: etiologia, fisiopatologia e epidemiologia dos desvios posturais.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Issue
Section
ARTIGOS ORIGINAIS
License
Policy Proposal for Journals offering Free Delayed Access
Authors who publish in this magazine agree to the following terms:
- Authors maintain the copyright and grant the journal the right to the first publication, with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License after publication, allowing the sharing of the work with recognition of the authorship of the work and initial publication in this journal.
- Authors are authorized to assume additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the work published in this magazine (eg, publishing in institutional repository or as a book chapter), with the acknowledgment of the authorship and initial publication in this journal.
- Authors are allowed and encouraged to publish and distribute their work online (eg in institutional repositories or on their personal page) at any point before or during the editorial process, as this can generate productive changes, as well as increase impact and citation of the published work (See The Effect of Open Access).