IT IS NEW, AND IT HAS TO BE DONE!’: SOCIO-ANALYTIC THOUGHTS ON BETRAYAL AND CYNICISM IN ORGANIZATIONAL TRANSFORMATION
DOI:
https://doi.org/10.13037/gr.vol25n73.151Abstract
Contemporary western organizations appear to be caught in neophily, i.e., a cult of newness and novelty. As
traditional means of organizational transformation – and profit maximization in particular – have broadly
proven insufficient or to have completely failed, contemporary capitalism has turned the Old into an antiquated
object of hatred. As the Old, and thus the past, is split off, the New – because it is new – is guaranteed to be
better. Organizational structures and processes that previously served as more or less reliable containers for
both labour and capital are now regarded as old wineskins that have served their purpose and belong on the
‘scrapheap of history’. This paper emanates from the working hypothesis that betrayal and cynicism, in thecontext of organizational transformation, cannot sufficiently be understood from a perspective limited to
individual psychopathology but has to take the organization as a whole into account.
Keywords: Betrayal, Cynicism, Organizational Transformation, Socio-analysis.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a https://creativecommons.org/
licenses/by-nc-nd/4.0/, permitindo o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista. - Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).