PUBLIC EXPENDITURE EFFICIENCY IN PUBLIC DISTRICT SCHOOLS IN CEARÁ, BRAZIL
DOI:
https://doi.org/10.13037/gr.vol34n100.2596Abstract
This study attempts to measure the scores of technical efficiency and scale of public spending on education in Ceará. The non-parametric method used to accomplish the proposed objective consists in Data Envelopment Analysis, based on data from the Finance of Brazil system, published by the National Treasury Secretariat and Ceará’s Statistical Yearbook, published by the Ceará’s Institute of Research and Economic Strategy for the year 2011. The results indicate that the municipalities of Ceará may decrease their spending, in average, by 53% and 46% in models with constant and variable returns, respectively, without reducing the production of educational municipalities. In regional terms, the data indicate that the Fortaleza’s metropolitan mesoregion verified the best results. Moreover, all mesoregions showed predominance of public schools operating with decreasing returns to scale.
Keywords: Technical and scale efficiency; education; data envelopment analysis; Ceará.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a https://creativecommons.org/
licenses/by-nc-nd/4.0/, permitindo o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista. - Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).