Social policies, education and economic development: a search for correlated evidences from the assessments of Ideb in three municipalities of São Paulo
DOI:
https://doi.org/10.13037/gr.vol32n94.2640Abstract
This paper aimed to study the social development policies of three municipalities of the state of São Paulo: Americana, Cajurú and São Caetano do Sul, from social and economic indicators, combining them with educational outcomes. From the theoretical frameworks, field researches, data collected from IBGE, Seade Foundation and the evaluations of Education Ministry, EducaCenso/Ideb, in 2007, 2009, 2011 and 2013, a conceptual framework could be prepared, whose results reveal that the indices of wealth and development are not directly correlated with the performance of local public education, as well as full time school does not represent better education quality. A management model focused on education quality brought evidence of being a central aspect to the results of education.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2016-03-09
How to Cite
Cardoso Gomes, M. H. S., Bresciani, L. P., & Amorim, W. A. (2016). Social policies, education and economic development: a search for correlated evidences from the assessments of Ideb in three municipalities of São Paulo. Gestão & Regionalidade, 32(94). https://doi.org/10.13037/gr.vol32n94.2640
Issue
Section
Articles
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a https://creativecommons.org/
licenses/by-nc-nd/4.0/, permitindo o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista. - Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).