Living and realize disability: relationship and influence on the perception of a business
DOI:
https://doi.org/10.13037/gr.vol32n96.3473Abstract
This paper aims to identify the influence of contact with people with disabilities in deficiency conceptions of a Business studentssample. To achieve this purpose a theoretical review was made followed by a field research with 336 students enrolledin two public college Business courses located in Fortaleza city. The survey instrument was composed by the Conceptionsof Disability Inventory (CDI) and sociodemographic questions. After the descriptive statistics, which served to contextualizethe participant sample, were made the adequacy of the sample and the instrument tests. The inferential treatment wasthrough factor analysis and simple linear regression analysis. The results achieved do not allow the rejection of the raisedhypothesis and showed that living with people with disabilities (PWD) positively influences the sample of disability conceptionsof students.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2016-11-10
How to Cite
da silva, J. S., & Pinto, F. R. (2016). Living and realize disability: relationship and influence on the perception of a business. Gestão & Regionalidade, 32(96). https://doi.org/10.13037/gr.vol32n96.3473
Issue
Section
Articles
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a https://creativecommons.org/
licenses/by-nc-nd/4.0/, permitindo o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista. - Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).