THE HETEROGENEITY OF THE CAPITAL STRUCTURE OF COMPANIES FROM DEVELOPED COUNTRIES – G7: A QUANTILE ANALYSIS
DOI:
https://doi.org/10.13037/gr.vol34n100.3537Abstract
In the last decades the cross-country studies stood out for trying to verify the determinants of the capital structure in the most diverse countries. However, it is worth mentioning that in times of crisis and recession, financing decisions become more important, since resources in the financial market may become scarcer, impacting on possible investments and production activities of companies. The objective of this study was to verify if companies in the main developed countries (G7 member countries) maintain their capital structures through the crisis scenario. The econometric technique called quantile regression was used as the main analysis tool, since its characteristics allow a more detailed reading of the data, considering the heterogeneity of the companies. The main results point to different financing strategies among the companies in the countries analyzed, influenced by the context of the global economic crisis.
Keywords: Developed countries; Pecking order; Trade-off; crisis.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a https://creativecommons.org/
licenses/by-nc-nd/4.0/, permitindo o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista. - Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).