Internal marketing as basic element in the development of cities and towns
DOI:
https://doi.org/10.13037/gr.vol33n97.4095Abstract
In a scenario of fears and uncertainties, and increased competition in all fields, localities also seek new ways of promoting the cities’ potential in all their dimension. The essence of the issue of a city’s development lies in how well the exchange processes between the town, or region, and its visitors are managed, such as new investors and tourists, among others. However, the actions directed to the citizens are means to understand their role as fundamental to the locality development. This paper aimed to develop a framework in order to support new academic studies and the performance of the cities’ managers that seek to develop and see in the marketing practice a good way to achieve this goal. More specifically, the developed framework is a very useful tool to guide the practice of the internal marketing as an important resource to achieve local development.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2017-03-09
How to Cite
Luz, R. H. da, Lima, R. M. de, & Minciotti, S. A. (2017). Internal marketing as basic element in the development of cities and towns. Gestão & Regionalidade, 33(97). https://doi.org/10.13037/gr.vol33n97.4095
Issue
Section
Articles
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a https://creativecommons.org/
licenses/by-nc-nd/4.0/, permitindo o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista. - Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).