ENTREPRENEURIAL TRAINING FOR GENERATION OF SOCIAL INNOVATION
DOI:
https://doi.org/10.13037/gr.vol34n101.4172Abstract
The overall objective was to understand how the formation of the social entrepreneur can affect the generation of social innovations. To this end, we conducted a qualitative study based on the life history narratives of the finalists and winners of the Social Entrepreneur Award. The results demonstrated that the formation of the social entrepreneur is linked to the spaces and contexts of learning, the trajectory of social leadership and motivation for social entrepreneurship, these categories being filled simultaneously by formal and non-formal education, which, when integrated, culminate in social innovation. It was possible to conclude that, as social entrepreneurs renew their trajectories of leadership through new social projects, emerge new contexts and learning spaces, oftentimes collective and informal, renewing the motivations for social entrepreneurship. Concomitant to the formation of the entrepreneur there is, therefore, a social collective value that was generated from the development of social innovations.
Keywords: Entrepreneurial formation; life history; social entrepreneur; social innovation.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a https://creativecommons.org/
licenses/by-nc-nd/4.0/, permitindo o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista. - Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).