Consumption of academic information: a study on the habit of reading journals in the areas of Communication and Interdisciplinary

Authors

DOI:

https://doi.org/10.13037/ci.vol23n51.8143

Keywords:

ICT, Communities of practice, Reading habits, Academic journals, Communication and Interdisciplinary Areas

Abstract

The development of information and communication technologies has led to evident changes related to consumption of information in general. How have researchers dealt with this? This article aims to assess changes in the habit of reading academic journals in communities of practice in the areas of Communication and Interdisciplinary, based on a questionnaire answered by 336 members of these communities across the country.

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Author Biographies

Octavio Penna Pieranti, PPGMiT/Unesp

Doutor em Administração (Ebape/FGV), com pós-doutorado em Comunicação Social (UnB e UFRJ). Professor do Programa de Pós-graduação em Mídia e Tecnologia da Faculdade de Arquitetura, Artes e Comunicação da Universidade Estadual Paulista (PPGMiT/Faac/Unesp). Reside em Brasília-DF

Juliano Domingues, Unicap

Doutor em Ciência Política (UFPE), com pós-doutorado em Comunicação Social (UFBA). Professor do Programa de Pós-graduação em Indústrias Criativas da Universidade Católica de Pernambuco (PPGCriativas/Unicap). Reside no Recife-PE.

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Published

2022-04-29