MARKET CONSTRUCTION: A STUDY ON NOTEBOOK MARKET FOR LOW INCOME POPULATION
DOI:
https://doi.org/10.13037/gr.vol31n93.2637Abstract
This study aims to investigate how markets are constructed from the perspective of market-making literature, specifically focusing on the market practices – represented by exchange, normative and representational practices – and on the relationship between organizations and market – represented by the co-creation value of both agents. The market of notebooks for low-income customers was chosen as empirical cutting. Data collection was performed in loco with consumers, retailers and manufacturers, by survey interview as well as websites and stores observation. The results show that the market formatting happens in commercial street poles, due to the concentration of shops and high flow of people, and the main co-created value by these agents is the payment deadline. Furthermore, the paper contributes with a theoretical and empirical research using the literature of market-making, still early in the marketing area.Downloads
Download data is not yet available.
Published
2015-06-01
How to Cite
Nogami, V. K. da C., Vieira, F. G. D., & Medeiros, J. (2015). MARKET CONSTRUCTION: A STUDY ON NOTEBOOK MARKET FOR LOW INCOME POPULATION. Gestão & Regionalidade, 31(93). https://doi.org/10.13037/gr.vol31n93.2637
Issue
Section
Articles
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a https://creativecommons.org/
licenses/by-nc-nd/4.0/, permitindo o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista. - Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).