CHARACTERISTICS OF RURAL ENTREPRENEURS FROM ESPÍRITO SANTO
DOI:
https://doi.org/10.13037/gr.vol33n99.2943Abstract
This research aimed to identify which characteristics affect the perception of farmers from Espírito Santo, Brazil, on the point of view of what is innovative and differentiated rural entrepreneur. The literature review of study was based on entrepreneurship and rural entrepreneurship. The methods used were quantitative, descriptive and cross-sectional, using primary data. To analyze the data obtained from 163 farmers, multiple regression technique and descriptive statistics were used. It was noticed that “capixabas” rural entrepreneurs are men aged 40-45 years who work in the area of agriculture and gave start to their business through inheritance. The “capixaba” rural entrepreneur recognizes the importance of monitoring whether your enterprise is making a profit or loss, besides monitoring the prices of products and inputs and facing financial difficulties. It was noticed that some behaviors influence their perceptions of innovation, for example, separate the expenses of the company from the family and be an example for other producers.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a https://creativecommons.org/
licenses/by-nc-nd/4.0/, permitindo o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista. - Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).