The influence of sports arenas in creation and survival of small business enterprises
DOI:
https://doi.org/10.13037/gr.vol33n98.3748Abstract
Football is a recognized sport in Brazil as a cultural phenomenon and as a mobilizer of the economy by influencing several business segments. Considering this characteristic of the sport, this study aimed to identify the influence of the sports arenas of the main soccer clubs of São Paulo State, in the creation and survival of micro and small businesses in their environment. The arenas are: Corinthians Arena, Allianz Parque, Cícero Pompeu de Toledo Stadium and Urbano Caldeira Stadium. The research is qualitative, exploratory and ten owners of micro and small companies installed in surroundings of these arenas were interviewed. After transcribed, the data were categorized and analyzed according to the content analysis. The results indicate that the arena environment offers opportunities for small businesses, there is space for growth because they are considered places that welcome a significant number of people in different situations and the entrepreneur is fundamental to business survival.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a https://creativecommons.org/
licenses/by-nc-nd/4.0/, permitindo o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista. - Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).