How autonomous actions influence the strategy formulation process in the management of public administration distance learning course at Universidade Federal de Santa Catarina, Brazil
DOI:
https://doi.org/10.13037/gr.vol33n98.3850Abstract
This study aimed to analyze how the autonomous actions influence the strategy formation process in the management of Public Administration Distance Learning Course at Universidade Federal de Santa Catarina. A qualitative methodology was adopted by means of a case study. The selection of the case was carried out intentionally and for convenience. The data collection techniques used were document research and semi-structured script interviews with a representative from each hierarchical level. Data analysis was performed through narrative analysis and pattern-matching technique. The autonomous actions allow modifying the strategy of the organization and making it more flexible because it presents information and events of the daily routine which often run away from what was planned. The results showed the proposition established that the autonomous actions influence and change the strategy formation process, contributing positively to the course’s management and processes.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a https://creativecommons.org/
licenses/by-nc-nd/4.0/, permitindo o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista. - Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).