DIFFERENTIATION THROUGH THE EXPERIENCE: DIÁRIO CATARINENSE´S CASE - DIFERENCIAÇÃO ATRAVÉS DA EXPERIÊNCIA: O CASO DO DIÁRIO CATARINENSE
DOI:
https://doi.org/10.13037/gr.vol23n66.66Resumen
Strategic positioning must be established through differentiation. And it may be configured across experience movements. For its turn, experiences are getting increasingly plentiful in their own right as a product offering and in conjunction with products and services as a way to provide additional value to consumers. But the creation of experiences must be the way to create new economic value for the company, which performs those experiences. This paper seeks to broad the comprehension of experiences as differentiation of strategy, and use a case study originated from a Brazilian newspaper that started to add experience events into its sections. The result shows how a media company may use this tool in order to differ itself and create value. It means that the creation of value and profitable growth through the experience may be the emerging opportunity space for media companies that may transform its entertainment products (programs, newspapers, magazines) in experimental products. Keywords: Differentiation, Experience, Strategic positioningDescargas
Los datos de descargas todavía no están disponibles.
Cómo citar
Pereira, M. F., Lissoni, J., Moritz, G. de oliveira, Masclef, A., & Ribeiro de Almeida, M. I. R. de A. I. (2009). DIFFERENTIATION THROUGH THE EXPERIENCE: DIÁRIO CATARINENSE´S CASE - DIFERENCIAÇÃO ATRAVÉS DA EXPERIÊNCIA: O CASO DO DIÁRIO CATARINENSE. Gestão & Regionalidade, 23(66). https://doi.org/10.13037/gr.vol23n66.66
Número
Sección
Artigos
Licencia
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a https://creativecommons.org/
licenses/by-nc-nd/4.0/, permitindo o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista. - Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).