The significance of creativity for the brazilian google users

Authors

  • Asdrúbal Borges Formiga Sobrinho Universidade de Brasília
  • Erica Abe Universidade de Brasília

DOI:

https://doi.org/10.13037/ci.vol18n38.4684

Keywords:

Creativity. Communication. Google Trends.

Abstract

This article uses the big data concept to investigate which search terms typed on Google can indicate how internet users signify creativity. For this, a bibliographical survey of the communication works that use Google Trends was carried out, along with a content analysis of 50 search terms that included the term “creativity” in searches conducted in Brazil, by the main page of Google, between 2004 and 2014. The results show possible correspondences between the image of creativity and academic definitions.

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Author Biographies

Asdrúbal Borges Formiga Sobrinho, Universidade de Brasília

Doutor em Psicologia, mestre em Comunicação Social e bacharel em Publicidade e Propaganda pela Universidade de Brasília (UnB). Professor adjunto da Faculdade de Comunicação e do Programa de Pós-graduação em Comunicação da UnB. Pesquisa sobre criatividade na comunicação.

Erica Abe, Universidade de Brasília

Mestranda no Programa de Pós-Graduação em Comunicação da Universidade de Brasília.

Published

2017-12-08