Social tv and postmodern critical construction: a content analysis of tweets about Game of Thrones

Authors

  • Mateus Vilela Universidade do Sul de Santa Catarina

DOI:

https://doi.org/10.13037/ci.vol18n38.4747

Keywords:

Social TV. Postmodernity. Criticism. Game of Thrones.

Abstract

Postmodernity, by correcting the excesses of modernity, transformed the relation of individuals with themselves and with the audiovisual contents. In this context, social TV, considering the critical construction made in social networks, can be seen as a characteristic phenomenon of the period. For a better understanding of both concepts, this article proposes a content analysis of the tweets posted in 2015 during the exhibition of the fifth season of Game of Thrones.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Mateus Vilela, Universidade do Sul de Santa Catarina

Doutor e mestre em Comunicação Social pela Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS), onde foi bolsista da Coordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superior (CAPES), tendo realizado doutorado sanduíche com a Universidade do Minho, em Braga, Portugal. Professor nos cursos de Jornalismo e Publicidade e Propaganda na Unisul – Tubarão. Coordenador do Grupo de Pesquisa em “Convergências Tecnológicas (RCT)”. Membro do Grupo de Pesquisa “Televisão e Audiência (GPTV)”. Autor do livro Televisão Digital Brasileira: um estudo sobre processos comunicativos e avanços tecnológicos.

Published

2017-12-08