O DISTRITO CRIATIVO COMO ESTRATÉGIA PARA O DESENVOLVIMENTO TERRITORIAL SUSTENTÁVEL

Authors

DOI:

https://doi.org/10.13037/ci.vol24.e20239381

Keywords:

Communication, Creative Districts, Cultural Studies

Abstract

This proposal aims to reflect on the relationship between communication and development in the Centro Criativo-Gare de Santa Maria-RS region, in addition to understanding how cultural movements are linked to development policies through communication and innovation. From the research we observed that the Creative District represents an alternative for urban planning in a more participatory and integrated way, seeks to protect local cultural heritage and seeks to universalize access to public spaces in a safe, inclusive and accessible way, revitalizing the places that mark the cultural identity of Santa Maria.

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Author Biographies

Elisa Lubeck, Universidade Federal do Pampa (Unipampa) / Professora

Professora Adjunta do Curso de Relações Públicas da Universidade Federal do Pampa – Unipampa. Pós-doutoranda do Programa de Pós-Graduação em Comunicação da Universidade Federal de Santa Maria – UFSM. Graduada em Comunicação Social Habilitação Relações Públicas (UFSM) e em Sistemas de Informação (UFN); Mestre em Extensão Rural (UFSM); Doutora em Educação nas Ciências (UNIJUÍ).

Flavi Ferreira Lisbôa Filho, Universidade Federal de Santa Maria (UFSM) / Professor Doutor

Professor do Programa de Pós-Graduação em Comunicação, do Programa de Pós-Graduação Profissional em Patrimônio Cultural e do Departamento de Ciências da Comunicação da Universidade Federal de Santa Maria - UFSM. Pró-Reitor de Extensão da UFSM. Bolsista de Produtividade em Pesquisa do Conselho Nacional de Desenvolvimento Científico e Tecnológico - CNPq.  Doutor em Ciências da Comunicação. Pesquisador-líder do Grupo de Pesquisa Estudos Culturais e Audiovisualidades.

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Published

2024-04-04

How to Cite

Lubeck, E., & Ferreira Lisbôa Filho, F. (2024). O DISTRITO CRIATIVO COMO ESTRATÉGIA PARA O DESENVOLVIMENTO TERRITORIAL SUSTENTÁVEL. Comunicação & Inovação, 24, e20239381. https://doi.org/10.13037/ci.vol24.e20239381