PROTOCOLO DE PREPARO PRÉ-OPERATÓRIO COM USO DO BRINQUEDO TERAPÊUTICO PARA CRIANÇAS DE 3 A 6 ANOS DE IDADE QUE SERÃO SUBMETIDAS A ADENOAMIGDALECTOMIA PROTOCOL OF PREPARE PRE-OPERATION USING OF THERAPEUTICAL PLAY FOR CHILDREN OF THREE TO SIX YEARS OLD WHIC
DOI:
https://doi.org/10.13037/rbcs.vol1n2.691Keywords:
enfermagem pediátrica, brinquedo terapêutico, adenoamigdalectomiaAbstract
Este trabalho do tipo exploratório-descritivo teve como objetivos elaborar um protocolo de preparo pré-operatório utilizando a técnica do brinquedo terapêutico para a criança e família que experenciariam uma intervenção cirúrgica de adenoamigdalectomia através de um rigoroso levantamento bibliográfico; implementar o protocolo e verificar a influência da utilização do mesmo sobre o comportamento e as reações emocionais destas crianças no pós-operatório imediato. Os resultados demonstraram que as crianças que foram preparadas tronaram-se mais cooperativas durante os procedimentos para a cirurgia, compreenderam a necessidade da operação e conseguiram expressar seus sentimentos. As autoras concluem ser possível e viável a implementação do protocolo proposto e sugerem que o mesmo passe a integrar o plano de assistência de enfermagem às crianças.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2010-04-29
Issue
Section
ARTIGOS ORIGINAIS
License
Policy Proposal for Journals offering Free Delayed Access
Authors who publish in this magazine agree to the following terms:
- Authors maintain the copyright and grant the journal the right to the first publication, with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License after publication, allowing the sharing of the work with recognition of the authorship of the work and initial publication in this journal.
- Authors are authorized to assume additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the work published in this magazine (eg, publishing in institutional repository or as a book chapter), with the acknowledgment of the authorship and initial publication in this journal.
- Authors are allowed and encouraged to publish and distribute their work online (eg in institutional repositories or on their personal page) at any point before or during the editorial process, as this can generate productive changes, as well as increase impact and citation of the published work (See The Effect of Open Access).